fbpx

שלפוחיות ברגליים – מניעה

שלפוחיות ברגליים

שלפוחיות ברגליים – מניעה

שלפוחיות הם אחד המפגעים הנפוצים ביותר על שבילים ובמיוחד למטיילים מתחילים . מניעה היא טובה יותר מאשר טיפול כי כמעט שום דבר לא הורס טיול כמו שלפוחיות ברגליים.

כמובן, שאפשר לחבוש שלפוחיות עם תחבושות ופלסטרים למיניהם תוך כדי הטיול, אבל עוזר מעט מאוד. ריפוי שלפוחיות על הרגליים דורש מנוחה וזמן ריפוי שלעיתים  לא אופציה בזמן טיול – או גרוע מזה, בזמן טרק ממושך (כמו שביל ישראל)

מה גורם שלפוחיות על הרגליים?

בזמן הליכה, הנעליים והגרביים גורמים  לשפשוף העור ברגליים ואם החיכוך גבוה מדי, העור והרקמות מתחת לעור עשויות להיפגע. אם העור רטוב מזיעה, הוא פגיע יותר. כאשר העור משתפשף באופן אינטנסיבי נוזל מצטבר מתחת לשכבה החיצונית של העור ויוצר שלפוחית. שלפוחיות על גב העקבים נוצרות בעיקר בהליכה בעליות, סביב בהונות בעת הליכה בירידות.

הדרך הטובה למנוע שלפוחיות – להפחית את החיכוך, ולשמור על רגל יבשה.

ללבוש את הגרביים נכונות

לגרביים תפקיד חשוב במניעת שלפוחיות

הגורם החשוב ביותר בגרביים הוא היובש. שפשוף העור עם גרב רטובה גורמת ליצירה מהירה של שלפוחיות. עור יבש רגיש הרבה פחות לשפשוף  בד רטוב גורם יותר חיכוך מאשר בד יבש.

נסה לשפשף פיסת בד יבש על העור הרגיש על הצוואר שלך ואז לעשות את אותו הדבר עם פיסת בד רטוב. פיסת בד רטוב תגרום להפוך את העור שלך מגורה במהירות. גרבי כותנה אסורות בשימוש בטיולי הליכה, הן סופגות זיעה ונשארות רטובות לאורך כך ההליכה.

לכן רצוי מאד לרכוש גרבי טיולים איכותיות –  גרביים סינתטיים או גרביים עשויים תערובת של צמר מרינו וסיבים סינתטיים.

שלפוחיות ברגליים

נעלי הליכה

התאמת נעלי הליכה היא שלב חשוב ביותר לכל מטייל: גודל הנעל, יכולת הבלימה, התאמת סוג הסוליה לשימושים. צורת השריכה, קושי/גמישות, התאמה לנשיאת משקלים (כבדים או קלים), שמירה על הקרסול ועוד.

בדיון הזה נעסוק במניעת שלפוחיות.

המרכיב החשוב ביותר, הדוק סביב כף הרגל .

נעל שצמודה לרגל מונעת תנועה בתוך הנעל. צריך להזהר לא להדק מדי בכדי לא להגביל את זרימת הדם מן הקרסוליים למטה לגרום קהות ברגליים. במקום זאת, אתה צריך לשאוף את קשירת השרוכים במיוחד חזק סביב כף הרגל שלך ,

ידוע שהרגליים לא שוות בגודל, לכן חייבים ברכישת נעליים להתאים לפי הרגל הגדולה, ואז עשוי להווצר חופש ברגל “הקטנה” ובה יש חשיבות גדולה יותר בחיזוק השרוכים.

רצוי להעדיף נעליים מאווררות ולא אטומות, או נעלים עם ממברנות אטומות למים אבל מאפשרות לנדף זיעה (בדומה לגורטקס)

עוד מספר המלצות:

  • בהליכות ממושכות, רצוי מאד לחלוץ נעליים וגרביים המשך ההפסקות, לאפשר להם ולרגליים להתייבש.
  • מומלץ בטיולים ארוכים להחליף גרביים במהלך הטיול – נותן הרגשה טובה ונעימה.
  • לרגישים לשיפשופים, ניתן לגרוב גרב דקה (גרב ספורט) צמודה , ועליה , גרב טיולים. מרבית השיפשופים, יהיו בין הגרביים וימנעו שלפוחיות.
  • בהליכה בשטח מורכב (חלוקי נחל, סלעים) או ירידות, רצוי מאד לעצור, להדק את השרוכים היטב, ובסיום הירידה לשחרר קצת. פעולה זו תמנע שיפשופים, ופגיעת אצבעות הרגלים בחרטום הנעל.
  • לסובלים במיוחד, אפשר להשתמש האבקות (טלק) לייבוש הרגליים.
  • גרביים המכילים סיבי נחושת – עוזרים מאד נגד הווצרות פיטריות ובקטריות ושומרים על רגל יבשה.
social position

שתף את הפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


נגישות
preloader