fbpx

תקן אירופאי של טמפרטורה שקי השינה – EN- 13537

שק שינה DEUTER

תקן אירופאי של טמפרטורה שקי השינה – EN- 13537

קריטריון אירופי לשקי שינה נכנס לתוקף ב -1 בינואר 2005. לקריטריון זה יש קונוטציות משפטיות משמעותיות למותגים, מפיצים וקמעונאים המוכרים שקי שינה באירופה.

ישנו שינוי מפתח על הדרך שבה שקי שינה מתויגים. קריטריון אירופי פירושו כי כל שקי שינה הדבקים בקריטריון יהיה טמפרטורות טמפרטורה שנקבעו על ידי מבחן מעבדה סטנדרטי. משמעות הדבר היא כי שקי שינה של יצרנים שונים יהיה סולם טמפרטורות דומה.

אין חובה משפטית להתאים את המוצרים לתקן, אבל מותגים בעלי תקן נחשבים אמינים יותר.

“EN 13537: 2002 דרישות עבור שקי שינה” הוא הקריטריון האירופי הרשמי לסיווג שקי שינה. EN13537 חל על כל שקי שינה עם פטור של שקי שינה לשימוש צבאי שקי שינה לטמפרטורות קיצוניות, כלומר, טווח הנוחות מתחת -25 ° C. הקריטריון פורסם במקור ב -2002 ועתה הוא מאומץ ברוב מדינות אירופה, וגם בשימוש על ידי חברות רבות מחוץ לאירופה. נורמה זו הוחלפה בשנת 2013 על ידי EN 13537: 2012 ובשנת 2016 על ידי ISO EN 23537: 2016.

הקריטריון משמש במדינות הבאות: אוסטריה , בלגיה , צ’כיה , דנמרק , פינלנד , צרפת , גרמניה , יוון , הונגריה , איסלנד , אירלנד , איטליה , לוקסמבורג , מלטה , הולנד , ניו זילנד , נורבגיה , פולין , פורטוגל , רומניה , סלובקיה , ספרד , שוודיה , שוויץ ובריטניה .

בדיקה

EN13537 דורש בדיקה תרמית  אשר מייצרת ארבע תוצאות הטמפרטורה – הגבול העליון, נוחות, גבול נמוך יותר, קיצוניים. טמפרטורות אלה עבדו לצרכנים רגילים.

התקן מודד ארבעה טמפרטורות:

  • גבול עליון – הטמפרטורה שבה גבר רגיל יכול לישון ללא זיעה מופרזת. הוא הוקם עם מכסה המנוע ו zippers פתוח עם הזרועות מחוץ לשק.
  • נוחות – הטמפרטורה שבה אישה רגילה יכול לצפות לישון בנוחות במצב רגוע.
  • גבול תחתון – הטמפרטורה שבה גבר רגיל יכול לישון במשך שמונה שעות במצב מסולסל ללא התעוררות.
  • אקסטרים – הטמפרטורה המינימלית שבה נקבה סטנדרטית יכולה להישאר במשך שש שעות ללא סיכון למוות עקב היפותרמיה (אם כי כוויות קור עדיין אפשריות).

דירוגים אלה נלקחים בהנחה כי הנבדק\נבדקת, ישן\נה על מזרון בעובי 20 מ”מ, בתוך אוהל סגור, ולבוש\ה ביגוד תרמי בשכבת בסיס

לצורך מדידות אלו, “גבר תקני” הוא בן 25, עם גובה של 1.73 מ ‘ומשקל של 73 ק”ג; “אישה סטנדרטית” מניחה שהיא בת 25, עם גובה של 1.60 מ ‘ומשקל של 60 ק”ג

כאשר את/ה קונה שק שינה את/ה יכול/ה להחליט על פי הניסיון האישי, (אם קר לך לרוב או לא) איזה שק שינה הכי מתאים לך.

חשוב לציין כי שק שינה אינומחמםאלא שומר על חום הגוף הנפלט! שק שינה הוא לא טוסטר אובן, אין בתוכו גוף חימום ולכן הוא רק יכול לשמור על החום שהגוף פולט אל תוך שק השינה

יש גורמים נוספים המשפיעים על התנהגות הגוף לקור

גיל: בגיל מבוגר יותר המטבוליזם של הגוף נהיה איטי יותר ולכן אנשים מבוגרים/ומבוגרות ירגישו קור מהר יותר מאנשים צעירים.

מין: כמו שציינו מקודם לנשים לרוב יותר קר מרוב הגברים, מפני שלנשים יש שכבת שומן דקה יותר מתחת לפני העור, (לא מדובר על השומן העודף שעוטף את השריר) ולכן הן מאבדות חום גוף מהר יותר. לכן, לרוב מומלץ לנשים לקחת שק שינה חם יותר בחמש מעלות מאשר לגבר ממוצע.

סביבת מגורים: כיום בעולם המערבי והמודרני רוב האנשים רגילים לחיות בתאי מגורים מאוזנים. בקיץ להיות בסביבת המזגן ובחורף להיות בסביבת מכשירי חשמל אשר מייצרים חום. צורת החיים הזאת מורידה את היכולת הטבעית של הגוף להתמודד עם הטמפרטורות שקיימות בזמן שינה בטבע וזה עלול להשפיע על יכולת הגוף להתמודד עם קור וחום כאחד.

ניסיון: אנשים אשר לא רגילים לישון בחוץ בתדירות גבוהה ירגישו יותר קור מאנשים אשר מטיילים וישנים בחוץ הרבה, מפני שהגוףיודעלהתרגל לתנאי המחייה שלו.

כושר גופני: כאשר שומרים על אורך חיים בריא ופעילות גופנית קבועה קל לדעתמתי הגוף תשוש, כאשר הגוף עייף ותשוש הוא מייצר פחות חום! ולכן תהיה תחושת קור גדולה יותר במהלך השינה.

כאשר אתם בוחרים שק שינה, קנו את שק השינה שמתאים ללילה הקר ביותר! בו אתם הולכים לישון.

תנאי השינה והציוד גם כן משפיעים על תחושת הקור/חום במהלך השינה:

מזרון שטח מזרון שטח משמש כמבודד מפני קור הרצפה, דבר ששק השינה לא אמור לעשות! לכן חשוב לישון עם מזרון שטח בעובי של לפחות 10 מילימטר בטיולי שטח ולפחות בעובי של 30 מילימטר על אדמה בטמפרטורת מתחת לאפס מעלות. יש עדיפות למזרון שטח מתנפח מפני שהאוויר שהוא שומר בתוכו משמש כמבודד יעיל במיוחד.

 חשוב לציין שיש בעולם עשרות מותגים של שקי שינה ללא תקן, שלא בהכרח אינם עומדים בו.
social position

שתף את הפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


נגישות
preloader